икона богородицы неувядаемый цвет в чем помогает значение
Икона Божией Матери «Неувядаемый цвет»
Практически у любой иконы есть интересная и уникальная история происхождения. Больше всего интерес вызывают древние образы, сотворившие за время своего существования множество чудес. Именно к таким иконам относится образ Богородицы под названием «Неувядаемый цвет». На самом деле доподлинно не известно, как именно икона «Неувядаемый цвет» вошла в традицию. Есть разные версии. Так или иначе, тут речь идет о плавном движении христианской культуры, которая претерпевала некоторые метаморфозы.
Особенности иконы «Неувядаемый цвет»
Время создания чудесного образа иконы Божией матери «Неувядаемый цвет» неизвестно. Много лет человечество пыталось разгадать эту загадку, но все труды оказывались напрасными. Причиной этому факту является постепенное вхождение образа цветов в иконографический тип. Этот вариант иконы Богородицы называют акафистным, то есть тут берется какой-то эпитет, которым прославляется Дева Мария в акафистах и этот эпитет отражается в иконе. Легко понять в чем значение иконы «Неувядаемый цвет» — цветки тут указывают на чистоту Девы, при этом чистоту вечную, то есть неувядаемую. Стоит сказать, сравнение с цветом неувядаемым также использовалось в некоторых текстах и для Христа. Символизм этого образа весьма многомерен и глубок.
Как мы выяснили, не составит труда выяснить, почему икона носит именно такое название. Икону стали так называть из-за песнопений, которые исполняли в честь Божьей матери.
В чем помогает икона «Неувядаемый цвет»
Для духовной практики православных значение иконы «Неувядаемый цвет» невозможно преувеличить. Эта икона является символом чистоты и безгрешности. Именно поэтому перед ней склоняют голову юные девушки, желающие сохранить непорочность до свадьбы.
Также девушки у образа Богородицы «Неувядаемый цвет» часто молятся о помощи в выборе супруга и просят счастья в семейной жизни. Икону «Неувядаемый цвет» часто используют, чтобы дать благословение будущим супругам.
Замужним женщинам этот образ помогает справится со всеми неприятностями, случающимися в их жизни. Существуют поверья, что молитвы иконе Божией матери «Благоуханный цвет» помогают представительницам прекрасного пола сохранить молодость и красоту на много лет.
Варианты написания иконы
На иконе изображена Божья матерь, держащая в одной руке ребенка, а в другой белую лилию. Этот цветок считается символом чистоты и красоты. Однако есть много образов, где Пресвятая Дева изображена с розой. В целом вариантов написания этой иконы очень много. Единственным общей чертой для подобной иконы является наличие цветка. При этом цветки могут также представлять собой гирлянду, которая обрамляет изображение. Популярны иконы Божией матери с цветком в руке, то есть подчеркивается определенное свойство Богородицы.
Богородица и младенец на изображении чаще всего одеты в царские наряды. В более ранних вариантах святой образ был изображен несколько иначе. Раньше Пресвятую деву Марию изображали, сидящей на троне и держащей скипетр. Однако из-за сложности рисунка, ее перестали изображать подобным образом.
Внесение изменений в образ не уменьшило его красоты. Он по сей день вызывает у всех искренне верующих людей чувство умиротворения. Особенно помогает икона девушкам и женщинам, которые отправляются к нему молиться для того, чтобы обрести собственное женское счастье и хотя бы в чем-то уподобиться Богородице, воплотить в этом мире лучшие женские качества.
Такая тяга к этому образу вполне объяснима. Ведь именно это изображение помогает исполнять мечты и наполняет сердце добром и верой в силу Девы Марии.
Неудивительно, что к ней тянутся больше всего женщины. Эта икона дарит им женскую мудрость и помогает пережить самые трудные периоды их жизни. Для женщин, которые много волнуются и хотят обрести счастье, советуют выбрать где в доме вешать икону «Неувядаемый цвет» и молиться перед этим образом. Хорошим вариантом является домашний алтарь, так как изображение Богородицы тут не отступает от канона и может быть основным в доме. Дабы искренняя молитва иконе «Неувядаемый цвет» о том, чтобы выйти замуж была услышана следует воспользоваться чудотворными образами. К примеру, только в Москве есть четыре прославленные иконы, которые относятся к этому типу изображения.
Молитвы перед иконой
Тропарь, глас 5
Ра́дуйся, Богоневе́сто, же́зле та́йный,/ Цвет Неувяда́емый процве́тший,/ ра́дуйся, Влады́чице, Е́юже ра́дости наполня́емся // и жизнь насле́дствуем.
Перевод: Радуйся уневестившаяся Богу, таинственный Жезл, расцветший Неувядаемый Цветок, радуйся, Владычица, с Тобой же мы исполняемся радости и наследуем жизнь (вечную).
Молитва
О, Пресвята́я и Пренепоро́чная Ма́ти Де́во, наде́ждо христиа́н и прибе́жище гре́шным! Защити́ всех в несча́стиях к Тебе́ прибега́ющих, услы́ши стена́ния на́ша, приклони́ у́хо Твое́ к моле́нию на́шему. Влады́чице и Ма́ти Бо́га на́шего, не пре́зри тре́бующия Твоея́ по́мощи и не отри́ни нас гре́шных, вразуми́ и научи́ нас, не отступи́ от нас, рабо́в Твои́х, за ропта́ние на́ше. Бу́ди нам Мать и Покрови́тельница, вруча́ем себе́ ми́лостивому Покро́ву Твоему́. Приведи́ нас, гре́шных, к ти́хой и безмяте́жной жи́зни, да опла́чем грехи́ на́ши. О, Ма́ти Мари́е, на́ша преблага́я и ско́рая Засту́пнице, покры́й нас Свои́м хода́тайством, защити́ от враго́в ви́димых и неви́димых, умягчи́ сердца́ злых люде́й, возстаю́щих на нас. О, Ма́ти Го́спода Творца́ на́шего! Ты еси́ Ко́рень Де́вства и Неувяда́ющий Цвет чистоты́ и целому́дрия, пошли́ по́мощь нам немощны́м и обурева́емым плотски́ми страстьми́ и блужда́ющим сердца́ми. Просвети́ на́ши душе́вныя о́чи, да ви́дим пути́ пра́вды Бо́жия. Благода́тию Сы́на Твоего́ укрепи́ на́шу сла́бую во́лю во исполне́ние за́поведей, да изба́вимся от вся́кия беды́ и напа́сти и оправда́ны бу́дем Твои́м пречу́дным заступле́нием на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́, Ему́же мы воздае́м сла́ву, честь и поклоне́ние ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Икона богородицы неувядаемый цвет в чем помогает значение
Икона Богоматери «Неувядаемая Роза». монастырь Эсфигмен. Афон
Икона Богоматери «Неувядаемый цвет». История и символика
Икона Божией Матери «Неувядаемый цвет» не очень часто встречается сегодня в российских храмах. Но всех кто его видит, образ, с первого взгляда, привлекает своей неземной чистотой и нежностью. Его главная особенность – изображение Девы Марии, держащей на одной руке Богомладенца, а во второй – прекрасный цветок. Чаще всего это бывает белая лилия.
По преданию, когда-то именно ее вручил Архангел Гавриил Богородице в знак благой вести о том, что она станет Матерью самого Бога. Этот цветок имеет важнейшее значение в символике иконы «Неувядаемый цвет», обозначая собой глубокую духовную чистоту Божией Матери, которая была поставлена Господом выше даже бесплотных Ангелов.
Икона «Неувядаемый цвет». Тихон Филатьев. Москва. XVII в.
Икона Богородицы «Неувядаемый цвет» или, согласно второму названию, «Благоухающий цвет» впервые появилась в 17 веке в Греции. Ее необычный облик возник как воплощение в красках слов Акафиста – читаемого в честь Богородицы торжественного песнопения. В нем Пречистая Дева называется «корнем девства и неувядаемым цветом чистоты».
На возникновение иконы «Неувядаемый цвет» повлияла традиция написания православной иконы «Похвала Богородице», самый ранний русский список которой относится к 14 веку. Это была первая икона, созданная на основе древнейшего акафиста, посвященного Божией Матери.
Поводом к его созданию стало чудесное избавление Константинополя посредничеством Богородицы от вражеского нашествия. На иконе Пророки, говорившие когда-то о рождении Девы Марии, написаны с теми символами, которые служили ее прообразом. Так Пророк Аарон держит жезл, на верхней части которого можно увидеть чудесный цветок.
Такое изображение связано с древним преданием Церкви. Оно гласит, что когда-то Богом, через пророка Моисея, было определено быть ветхозаветными священнослужителями только потомкам рода Аарона. Но позднее, представители других родов стали протестовать, тоже претендуя на честь священства. Тогда, чтобы прекратить распри, было решено получить ответ свыше. Для этого жезлы представителей двенадцати колен еврейского народа были оставлены в иудейском храме.
Через некоторое время обнаружилось, что одиннадцать жезлов остались без изменений. А вот на жезле потомков Левия, на котором было написано имя его внука – Аарона, появились цветок миндаля. Более того, он не засыхал и, позднее, произвел плод. Это явление окончательно уверило всех в избранности рода, служившего в храме Иерусалима.
В христианской традиции чудо с жезлом Аарона рассматривается следующим образом. Сам жезл, процветший благоуханным цветком – это символ чистой и непорочной Девы Марии. А плод, который появился на нем – Спаситель мира Иисус Христос. Поэтому на иконе «Похвала Богородице» иногда стали изображать Божию Матерь с цветочной веткой в руках.
Таким образом, авторы иконы «Неувядаемый цвет», заимствовав такой вариант изображения, выделили его в самостоятельный иконописный сюжет. На его развитие оказал влияние и процесс буквального воплощения в христианской живописи слов различных богослужебных книг и песнопений, особенно благодарственного канона Иосифа Песнописца, написанного в 9 веке. В них облик Богородицы показан прообразами-символами:
Почти все эти значения, несколько ранее, стали отображаться и в католической живописи. 15-16 века – это время появления там особых композиций в виде аллегорий под названием «Concepcio immaculata», что значит «Непорочное зачатие», которые в виде гравюр стали входить в молитвенные сборники. Вероятно, эти гравюры оказали влияние и на возникновение греческого варианта иконы «Неувядаемый цвет».
Считается, что первая такая икона, скорее всего, была написана в Константинополе. Затем, несмотря на турецкое иго, в Греции стали появляться все новые и новые ее варианты. Особенно она почиталась в Салониках. Один из списков иконы «Неувядаемый цвет» был создан на Афоне и, примерно в конце 17 века, привезен в Россию.
В 18 веке и в Греции и в России возникает множество других вариантов иконы, отличных от первого изображения. Это столетие, известное любовью к парадности и многофигурности, наградило образ большим количеством новых деталей. На головах у Христа и его Матери появляются венцы или короны. Цветком чистоты не редко становится роза, появляющаяся в руках и у Богомладенца.
Иногда изящные ветки или даже целые гирлянды из цветов изображаются вокруг фигуры Богородицы, помещаются в красивые вазоны, превращаются в постаменты.
Очень часто Дева Мария держит скипетр, покрытый прекраснейшими цветами. Вокруг нее появляется множество символов: свеча, райское дерево, кадило, лестница, ведущая с земли на небо, царские палаты, луна и так далее. Они как бы наглядно демонстрируют чувства преклонения и похвалы, заключенные в словах христианской гимнографии.
Здесь мы видим некоторое влияние католической традиции с её пышностью форм и любовью к деталям, что не было изначально характерно для православной иконописи.
В чём помогает икона «Неувядаемый цвет»?
Икона пользуется популярностью, прежде всего, у молодых девушек и юношей, так как, по древней традиции, ей молятся о сохранении девической и юношеской чистоты и целомудрия, защите от искушений, которых так много встречается в современном мире. Также перед образом «Неувядаемый цвет» совершается молитва о замужестве или о женитьбе, чтобы Богоматерь послала достойного и порядочного супруга или супругу. Люди более старшего возраста просят перед образом помощи в борьбе с душевными и плотскими страстями. Кроме того он помогает преодолеть невзгоды и непонимание в семейной жизни.
Существует прекрасный акафист иконе «Неувядаемый цвет», восхваляющий Деву Марию в самых возвышенных выражениях. В нем Богородица называется «неисчерпаемым источником любви» и бессмертия.
Также православная гимнография создала тропарь и молитву иконе «Неувядаемый цвет», которые читаются перед образом всеми, кто имеет к Богородице просьбу или хочет прославить ее и поблагодарить за помощь.
Молитва о замужестве перед иконой «Неувядаемый Цвет»
«О, Пресвятая и Пренепорочная Мати Дево, надеждо христиан и прибежище грешным!
Защити всех в несчастиях к Тебе прибегающих, услыши стенания наша, приклони ухо Твое к молению нашему, Владычице и Мати Бога нашего, не презри требующия Твоея помощи и не отрини нас грешных, вразуми и научи нас: не отступи от нас, рабов Твоих, за роптание наше.
Буди нам Мати и Покровительнице, вручаем себе милостивому покрову Твоему. Приведи нас грешных к тихой и безмятежней жизни; да оплачем грехи наша.О Мати Марие, наша преблагая и скорая Заступнице, покрый нас Своим ходатайством.Защити от врагов видимых и невидимых, умягчи сердца злых людей, возстающих на нас.
О Мати Господа Творца нашего! Ты корень девства и неувядающий цвет чистоты и целомудрия, пошли помощь нам немощным и обуреваемым плотскими страстьми и блуждающими сердцами. Просвети наша душевныя очи, да видим пути правды Божия.
Благодатию Сына Твоего укрепи нашу слабую волю во исполнение заповедей, да избавимся от всякия беды и напасти и оправданы будем Твоим пречудным заступлением на страшнем суде Сына Твоего. Ему же мы воздаем славу, честь и поклонение ныне и присно, и во веки веков. Аминь».
Икона «Неувядаемый цвет». Греция Источник: https://bogolub.info/ikona-ne…
В чем помогает икона Божией Матери «Неувядаемый цвет».
Один из самых живописных и нежных образов Царицы Небесной. Всегда Пречистая Дева изображена с веткой лилии, иногда с другим цветком. Но всегда лик Ее очень нежный и ласковый. Божественный Младенец может быть расположен слева или справа.
Откуда взялось название Неувядаемый цвет
Белый цветок лилии символизирует чистоту и непорочность, что соответствует Царице Небесной, которую еще называют Невестой Неневестной. Но в данном случае присутствует и момент Божественного явления.
В Греции на горе Кефалония действует храм, в котором ежегодно происходит истинное чудо. В день Благовещания Пресвятой Девы прихожане и паломники несут цветы белых лилий, подобных той, что принес архангел Гавриил вместе с Благой вестью о рождении Богомладенца Марии Деве. Принесенные лилии ставят в застекленном киоте иконы Царицы Небесной без воды, где они сначала высыхают, а к празднику Успения Божией Матери на сухих стеблях появляются свежие бутоны, которые раскрываются в цветы.
Где сейчас можно найти чудотворные списки иконы Божией Матери Неувядаемый цвет
В России есть несколько мест, где списки с иконы считаются чудотворными, так как зафиксированы различные чудеса, происходящие по молитвам к этим иконам.
В чем помогает икона Божией Матери Неувядаемый свет
Эта икона одним своим видом призывает к чистоте и непорочности помыслов, дает силы на будущее. Прогоняют прочь сомненья и мрачные мысли. Даже просто находясь перед иконой ощущаешь умиротворение и успокоение.
Значение иконы Божией матери Неувядаемый цвет
Если вспомнить чудеса происходящие в Греции, когда сухие стебли дают живые цветы, афонские старцы поясняют, что и души наши без Господа засыхают и только когда наша душа вновь устремляется к Богу, она расцветает и дает плод свой.
Образ Пресвятой Богородицы «Неувядаемый цвет» напоминает нам, как важно избегать всякой внутренней нечистоты и хранить себя от разных соблазнов в наше нелегкое время.
Молитвы
Ра́дуйся, Богоневе́сто, же́зле та́йный,/ Цвет Неувяда́емый процве́тший,/ ра́дуйся, Влады́чице, Е́юже ра́дости наполня́емся // и жизнь насле́дствуем.
Преблагослове́нная Богоро́дице Де́во, покланя́емся Твое́му Пречи́стому о́бразу, Тебе́ пое́м хвале́бную песнь, Тебе́ прино́сим ну́жды, го́ре и сле́зы, Ты же, о кро́ткая Засту́пница на́ша, Тебе́ так близки́ земны́я печа́ли. Приими́ на́ша воздыха́ния. Помози́ нам и от бед спаси́. Неуста́нно бо и со умиле́нием да зове́м Ти: ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те неувяда́емый.
Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти; ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
О, Пресвятая и Пренепорочная Мати Дево, надеждо христиан и прибежище грешным! Защити всех в несчастиях к Тебе прибегающих, услыши стенания наша, приклони ухо Твое к молению нашему. Владычице и Мати Бога нашего, не презри требующия Твоея помощи и не отрини нас грешных, вразуми и научи нас: не отступи от нас, рабов твоих, за роптание наше. Буди нам Мать и Покровительнице, вручаем себе милостивому покрову Твоему. Приведи нас грешных к тихой и безмятежней жизни; да оплачем грехи наши.
О, Мати Марие, наша преблагая и скорая Заступнице, покрый нас Своим ходатайством. Защити от врагов видимых и невидимых, умягчи сердца злых людей, воздающих на нас. О, Мати Господа Творца нашего! Ты корень девства и неувядающий цвет чистоты и целомудрия, пошли помощь нам немощным и обуреваемым плотскими страстьми и блуждающими сердцами. Просвети наши душевныя очи, да видим пути правды Божия. Благодатию Сына Твоего укрепи нашу слабую волю во исполнение заповедей, да избавимся от всякия беды и напасти и оправданы будем Твоим пречудным заступлением на страшном суде Сына Твоего. Ему же мы воздаем славу, честь и поклонение ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Икона «Неувядаемый Цвет»: акафист и описание
Спасибо что зашли на наш сайт, перед тем как начать чтение вы можете подписаться на интересную православную mail рассылку, для этого вам необходимо кликнуть по этой ссылке «Подписаться»
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Неувядаемый Цвет»
Икона Богоматери «Неувядаемый цвет», со святыми на полях.
Середина — вторая половина XIX в.
Дерево, шпонки торцовые. Паволока, левкас, темпера, золочение.
18.1 × 15.6 × 2.4 см.
Кондак 1
О, Преблагослове́нная Богоро́дице Де́во, ра́дость и прибе́жище всем христиа́ном, поклоня́яся Твоему́ Пречи́стому о́бразу, Тебе́ пое́м хвале́бную песнь, Тебе́ прино́сим свои́ ну́жды, го́ре и сле́зы. Ты же, о, кро́ткая Засту́пнице на́ша, Тебе́ бли́зки все на́ши земны́я ско́рби и печа́ли, приими́ же на́ши в моли́твах воздыха́ния, помози́ нам и от бед спаси́, неуста́нно бо и со умиле́нием зове́м Ти:
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Икос 1
Я́ко Бо́жие благослове́ние и я́ко дар небе́сный долгожда́нный, непреста́нною моли́твою испро́шенная от Бо́га, ниспо́слана была́ еси́, Богоро́дице, пра́ведным и многообра́дованным роди́телем Твои́м Иоаки́му и А́нне. Ты же, о Богоизбра́нная Отрокови́це, оста́вила еси́ роди́тельское ло́но и, я́ко свети́льник ве́ры неугаси́мый, я́ко кади́льница благово́нная, во смире́нии предста́ла еси́ у поро́га Госпо́дня, и си́ла Вы́шняго вознесе́ Тя до самаго́ вхо́да, введе́ во Свята́я Святы́х и отве́рзе вся сокрове́нная Не́ба. О Премилосе́рдная Богоро́дице Де́во! Отве́рзи и на́ши сердца́ к Твоему́ славосло́вию и вознеси́ на́шу моли́тву к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да зове́м Ти такова́я:
Ра́дуйся, чистото́ недосяга́емая и красото́ неизрече́нная; ра́дуйся, во смире́нии Свое́м возвели́ченная.
Ра́дуйся, любве́ неисчерпа́емый исто́чник; ра́дуйся, сосу́де Бо́гом избра́нный.
Ра́дуйся, Засту́пнице на́ша усе́рдная.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 2
О, Пресвята́я Де́во Мари́е, по́мыслы грехо́вными и де́лы сту́дными до́лу приклоне́ны есмы, се́рдце на́ше хо́лодом жи́зни объя́то, о́чи отягще́ны грехо́вным сном. Но Ты, о Цве́те Неувядаемый, омы́й нас росо́ю у́тренней, согре́й нас со́лнцем любви́ и милосе́рдия. Подыми́ нас, о Влады́чице, от пра́ха земна́го ко Го́споду, да принесе́м Ему́ смире́нное моле́ние сие́ на́ше и вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 2
Арха́нгел Гаврии́л по́слан бысть от Бо́га во град Галиле́йский Назаре́т и принесе́ Ти, о Пречи́стая Де́во, свято́е благове́стие, глаго́ля: Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю! Ты бо обрела́ еси́ благода́ть у Бо́га. Мы же, недосто́йнии, зря́ще вели́чие таково́е, во смире́нии се́рдца взыва́ем:
Ра́дуйся, Благода́тная в жена́х; ра́дуйся, обре́тшая благода́ть у Бо́га и па́че А́нгел возвели́ченная.
Ра́дуйся, я́ко зачала́ еси́ Сы́на, И́же насле́дит престо́л Дави́да отца́ Его́; ра́дуйся, Свет неугаси́мый во тьме сердца́м возже́гшая.
Ра́дуйся, сча́стья ве́чнаго две́ри нам отверза́ющая.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 3
В ско́рбех мяте́мся, в суете́ и печа́ли жития́ Своего́ дни прово́дим. Но ты, о Благослове́нная, освети́ ду́ши на́ша Свои́м благове́стием, напо́лни сердца́ на́ша смире́нием. Да приклони́в главы́ на́ша, рече́м: Се раби́ Госпо́дни, да бу́дет нам по во́ли Твое́й! Тебе́ же, о Цве́те Неувядаемый, и от Тебе́ Рожде́нному всеча́сно пое́м: Аллилу́иа.
Икос 3
Во дни же ты́я текла́ еси́ Мариа́м во град Иу́дов и вни́де в дом Заха́риин, и целова́ Елисаве́т. И услы́ша Елисаве́т целова́ние Мари́ино, и испо́лнися Елисаве́т Ду́ха Свя́та и возопи́ гла́сом ве́лиим, глаго́ля: Отку́да мне сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода Моего́ ко мне! О, Пречи́стая Де́во! Посети́ и нас, немощны́х и убо́гих, и вознеси́ воздыха́ния на́ша, я́ко дым кади́льный, ко престо́лу Всевы́шняго, да от полноты́ благода́рнаго се́рдца пое́м Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, я́ко призре́ Госпо́дь на смире́ние рабы́ Своея́; ра́дуйся, я́ко ублажа́т Тя вси ро́ди.
Ра́дуйся, я́ко сотвори́ Ти вели́чие Си́льный; ра́дуйся, Исто́чниче жи́зни и безсме́ртия.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 4
О, Цве́те Неувядаемый! О, Красото́ благоуха́нная! Посети́ нас в ско́рбной земно́й юдо́ли на́шей, умоли́ Сы́на Твоего́, да сохрани́т нас от вся́кой беды́ и печа́ли, гнева и воздыха́ния, да ниспосле́т нам мир в сердца́ на́ша; да да́рует нам, ели́ко про́сим у Него́, коему́ждо по свое́й потре́бе и покры́ет нас Свое́ю неисчерпа́емою ми́лостью. Мы же, ча́юще Твоего́ всеси́льнаго заступле́ния, велича́ем душе́ю на́шего Го́спода и вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 4
Па́стырем, стрегу́щим стра́жу нощну́ю, А́нгел Госпо́день благовествова́ ра́дость ве́лию: я́ко роди́ся Христо́с Госпо́дь во гра́де Дави́дове, Вифлее́ме, пови́т и в я́слех поло́жен. О, Пречи́стая Ма́ти, ро́ждшая Сы́на Твоего́ Пе́рвенца, приими́ от нас сицева́я:
Ра́дуйся, Де́во Богоро́дице, я́ко Тобо́ю возсия́ ми́рови Свет ра́зума незаходи́мый; ра́дуйся, Звездо́, путь нам во тьме указу́ющая.
Ра́дуйся, заре́ та́инственнаго дне; ра́дуйся, душ на́ших возрожде́ние.
Ра́дуйся, в ско́рбех ве́рное прибе́жище и ско́рая Помо́щнице; ра́дуйся, Ли́лия ра́йская.
Ра́дуйся, Де́во всепе́тая; ра́дуйся, голуби́це кро́ткая, Милостиваго ро́ждшая.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 5
Се гряде́т Царь ми́ра, Се Же́ртва та́йная соверша́ется; А́нгели пою́т на небесе́х: Сла́ва в вы́шних Бо́гу! Ражда́ется Спаси́тель ми́ра. Христо́с прихо́дит, вели́кая Боже́ственная та́йна. Бог яви́лся во пло́ти, и мы, недосто́йнии раби́, отложи́в вся́кое жите́йское попече́ние, со А́нгелы Бо́га славосло́вим во стра́се и ра́дости, я́ко па́стыри и я́ко волсви́, поклоня́емся Тебе́, о Богома́ти, и Твоему́ Боже́ственному Сы́ну непреста́нно зове́м: Аллилу́иа.
Икос 5
Се пра́ведный Симео́н прии́де ду́хом в це́рковь и прие́м Отроча́ Иису́са на ру́це свои́, и благослови́ Бо́га, и рече́: Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко, по глаго́лу Твоему́, с ми́ром! А Тебе́, о Ма́ти Мари́е, ору́жие про́йдет ду́шу, я́ко откро́ются от мно́гих серде́ц помышле́ния. Мы же, спасе́ннии Тобо́ю, вопие́м:
Ра́дуйся, Преблагослове́нная, в ра́дость печа́ль ве́лию приводя́щая; ра́дуйся, любви́ и не́жности Матери́нския ве́чный кла́дезю.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́га на́шего, велича́йшии ра́дости и велича́йшую скорбь о Сы́не Свое́м претерпе́вшая; ра́дуйся, Цари́це ми́ра.
Ра́дуйся, пла́чущим наде́ждо и утеше́ние.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
О, Преблага́я Ма́ти Мари́е! С бу́рей и гне́вом вздыма́ется жите́йское мо́ре, глубо́кие бе́здны разве́рзлись и гото́вы нас поглоти́ти: се́рдце на́ше трепе́щет, омраче́на на́ша ра́дость, но Ты, о Кро́ткая и Ми́лостивая, умоли́ Сы́на Твоего́, да помо́жет нам, ско́рбным и си́рым, в печа́лех на́ших; да укроти́т мяте́жные во́лны грехо́вных страсте́й; да отврати́т от нас вся́кую беду́ и опа́сность; да научи́т нас, ка́ко соблюсти́ Его́ ве́чную пра́вду. А при кончи́не жи́зни на́шея укажи́ нам ти́хую при́стань и сподо́би нас с Симео́ном Богоприи́мцем возопи́ти: Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко! Помози́ же нам, о Неувядаемый Цве́те! Не оста́ви нас и спаси́ зову́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Отроча́ растя́ше и крепля́шеся ду́хом и благода́тию, и Ты, о Ма́ти Его́, с любо́вию слага́ла вся глаго́лы о Сы́не в се́рдце Свое́м. Ско́рбна и печа́льна и́щуще Его́, и в дружи́не, и во сро́дницех и зна́емых, егда́ возвраща́шеся с пра́зднества Иерусали́мскаго, и с ра́достию ве́лиею обре́тши Его́, в це́ркви седя́ща посреде́ учи́телей, и́же дивля́хуся и ужаса́хуся о Боже́ственнем Его́ ра́зуме. О, Пречи́стая кро́тосте на́ша! О, сладча́йшее се́рдце, любо́вию весь мир согрева́ющее! Услы́ши нас, вопию́щих Ти такова́я:
Ра́дуйся, Боже́ственнаго Сы́на любо́вию возрасти́вшая; ра́дуйся, се́рдце сладча́йшее, любо́вию согрева́ющее на́ша хла́дныя ду́ши.
Ра́дуйся, Руководи́тельнице му́драя роди́тельских серде́ц; ра́дуйся, Стено́ Неруши́мая на́шим ча́дом и о́троком.
Ра́дуйся, си́рым и безпомо́щным покро́в и прибе́жище в ско́рбех; ра́дуйся, целому́дрия и де́вства Храни́тельнице.
Ра́дуйся, му́жем кро́тким путь честны́й и пра́вый указу́ющая; ра́дуйся, умягче́ние злых серде́ц.
Ра́дуйся, умиле́ние благи́х.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 7
Ча́до! Что сотвори́ нам? — та́ко вопроша́ше Сы́на Своего́ Иису́са и удивля́яся, зря́ще Его́ седя́щим во хра́ме посреде́ прего́рдых и суему́дрых первосвяще́нников иуде́йских, Боже́ственный Ра́зум, Боже́ственное открове́ние им открыва́ющаго. О, снизойди́ же, Всеблага́я Ма́ти, и к на́шим ча́дом: помоли́сь о них Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да откро́ет им Свет и́стиннаго Богопозна́ния; покры́й их кра́ем Твоего́ благоуха́ннаго покро́ва; на́ши сы́ны и дще́ри просвети́ све́том ра́зума; укрепи́ их си́лы теле́сныя и душе́вныя; соблюди́ их в стра́се Бо́жием, в послуша́нии роди́телем и в чистоте́ душе́вней; сподо́би их возрасти́ на сла́ву Бо́гу и на сча́стье земли́ отце́в на́ших. О, Свети́льниче любве́ неугаси́мый, умасти́ их еле́ем ми́лости Твоея́, согре́й их кро́тостию оче́й Твои́х, осени́ их ри́зою Своего́ Матери́нства. О, Цве́те Неувядаемый! С кре́пкою ве́рою, непоколеби́мою наде́ждою и вели́ким сокруше́нием се́рдца припа́дши к нога́м Твои́м, непреста́нно вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 7
Хода́таице те́плая за род прелюбоде́йный и гре́шный! По глаго́лу Твоему́ на бра́ке в Ка́не Галиле́йстей Сын Твой и Бог наш сотвори́ нача́ток зна́мением и претвори́ во́ду в вино́. Упроси́ же, о Ма́терь Бо́жия, и ны́не Сы́на Твоего́, да сотвори́т и над на́ми чу́до, да претвори́т ско́рбные дни на́ши, пови́тыя ло́жью, оби́дой и слеза́ми в ра́дость возрожде́ния, в сча́стье любве́ и пра́вды, да укрепи́т в нас нача́ло Боже́ственнаго Све́та, исто́чник чи́стый Ду́ха Бо́га Свята́го, Триеди́наго. Все же лука́вое и нечи́стое да изжене́т из се́рдца на́шего. О, Чистоте́ недосяга́емая и Милосе́рдие неизрече́нное! Приклони́ у́хо Твое́ к моли́тве на́шей и сподо́би нас зва́ти си́це:
Ра́дуйся, лучеза́рный Све́те любве́ и всепроще́ния; ра́дуйся, сосу́де Боже́ственный ве́чнаго блаже́нства.
Ра́дуйся, за всех нас усе́рдная пред Го́сподом Моли́твеннице; ра́дуйся, ну́жды на́ша ско́ро ко престо́лу Бо́жию вознося́щая.
Ра́дуйся, я́ко по глаго́лу Твоему́ Сын Твой твори́т зна́мения, да́руя ра́дость челове́ком.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 8
Любви́ несть, пра́вда исчезе́, ложь и вражда́, гнев и не́нависть посе́яны в се́рдце людско́е. Брат возстае́т на бра́та, ча́да на роди́телей и роди́тели на ча́да. О, Милосе́рдый Бо́же! Кто оскверни́ ди́вную жа́тву Твою́, кто все́я среди́ пшени́цы пле́велы и волчцы́? Гнев Твой пра́веден, уже́ и секи́ра при ко́рне, но се к Тебе́ припа́дает Ма́терь Твоя́, усе́рдная Засту́пница ми́ра. О, велича́йшая Любве́ и благоуха́ннейшее се́рдце! Отврати́ от нас гнев Бо́жий, за грехи́ на́ша пра́ведно на нас дви́жимый; укрепи́ лю́бящия нас, да не поколе́блет их ни гоне́ние, ни вре́мя лю́тое; вразуми́ ненави́дящих нас и творя́щих нам напа́сть; прости́ враго́в на́ших, не ве́дущих что творя́т, смягчи́ гне́вное се́рдце их и озари́ их мрак све́том любви́ Христо́вой, а зло́бу и не́нависть их претвори́ в стыд и раска́яние. О, Цве́те благоуха́нный! Сосу́ды на́ши пу́сты, еле́я до́брых дел несть у нас и свети́льники ве́ры на́шея от бу́ри жите́йской угаса́ют. Умилосе́рдися же над на́ми, напо́лни сердца́ на́ша весе́лием чи́стых ра́достей, духо́вно обнови́ нас, да благода́рными уста́ми непреста́нно с умиле́нием пое́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Весь быв в ни́жних и Вы́шних ника́коже не отступа́ешии, Боже́ственный Учи́телю: боля́щия исцеля́ешии, ме́ртвыя воскреша́ешии, прокаже́нныя очища́ешии, весь мир наполня́ющи любо́вию, кро́ткий Страда́льче! Се ви́сиши, пригвожде́нный ко Кресту́ среди́ злоде́ев, и вси лю́дие, стоя́ще, руга́хуся над Тобо́ю и с ни́ми кня́зи и во́ины. А Ты, о ско́рбная Ма́ти, пони́кла главо́ю у Креста́ Сы́на Твоего́, и ору́жие про́йде Твое́ Ма́тернее се́рдце. Мы же, почита́я ско́рби Матери́нскаго сердца́ Твоего́, из глубины́ ду́ши вопие́м Ти си́це:
Ра́дуйся, сладча́йшая Де́во Мари́е, я́ко печа́ль Твоя́ в ра́дость бу́дет и ра́дости сия́ никто́же во́змет от Тебе́; ра́дуйся, велича́йшия му́ки позна́вшая, зря Сы́на Твоего́ кро́вию истека́юща на Кресте́, уничиже́на, распя́та, оплева́на.
Ра́дуйся, я́ко Цари́цей ми́ра нарече́шися и возся́деши одесну́ю престо́ла Сы́на Твоего́ и Бо́га, Го́спода на́шего Иису́са Христа́; ра́дуйся, я́ко в ско́рби сердца́ Твоего́ Ты скорбь всего́ ми́ра и грехи́ всех челове́ков омы́ла еси́ слеза́ми.
Ра́дуйся, Кро́ткая, Сын Твой воскре́снет, попра́в жа́ло сме́рти, и Свет воскресе́ния Его́ возсия́ет во ве́ки; ра́дуйся, Богоро́дице, небе́сный о́бразе чистоты́ и бла́гости.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 9
Та́ко возлюби́ Бог мир, что Сы́на Своего́ Единоро́днаго дал, да всяк ве́рующий в Него́ не поги́бнет, то и́мать жизнь ве́чную. И се неблагода́рные и злонра́вные лю́ди я́ко злоде́я пригвозди́ша Его́ ко Кресту́. Мы же зря́ще такова́я, у́жасом объя́ти бы́вше вопие́м: Бо́же, ми́лостив бу́ди нам гре́шным! За на́ши бо прегреше́ния те́рпиши стра́шныя му́ки. О, Ско́рбная Ма́ти, не отврати́ лица́ Твоего́ от нас, разорви́ у́зы на́ша грехо́вныя, очи́сти на́ша сердца́ от страсте́й и по́хотей лука́вых, да в горе́нии духо́внем, я́ко свеща́ покая́ния, возжже́мся пред Кресто́м Боже́ственнаго Твоего́ Сы́на, непреста́нно моля́ с благоразу́мным разбо́йником: Помяни́ нас, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м! Моли́твами Твои́ми, Богоро́дице, испра́ви стопы́ на́ша к де́ланию за́поведей Госпо́дних, омы́й нас от греха́, соде́лай лу́чшими, подыми́ к лучеза́рному Незаходи́мому Све́ту, да зове́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Соверши́шася! О́тче, в ру́це Твои́ предаю́ Дух Мой. О, Пречи́стая Ма́ти! Слы́шиши ли, я́ко земля́ от печа́ли содрога́ется, грудь ея́ распада́ется, гро́бы отверза́ются, ме́ртвыя возстаю́т и церко́вная заве́са раздира́ется? Ви́диши ли, я́ко вели́кая тьма объя́ла зе́млю и лю́дие в стра́се и тре́пете пе́рси своя́ бию́ще, глаго́лют: Вои́стину Бо́жий Сын бе Сей! Мы же таково́му чудеси́ удивля́яся и вои́стину Сы́на Твоего́ Сы́на Бо́жия испове́дающе, ве́рно вопие́м Ти:
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, се бо вси глаго́лы, я́же слага́ла еси́ в се́рдце Твое́м, соверши́шася; ра́дуйся, Благода́тная Де́во, заре́ неме́ркнущая, дне незаходи́мый, све́те златоза́рный.
Ра́дуйся, заре́ немерца́ющаго Све́та невече́рняго; ра́дуйся, святи́лище вели́кия та́йны.
Ра́дуйся, исто́чниче на́шего безсме́ртия; ра́дуйся, пода́тельнице Боже́ственныя бла́гости.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 10
Да молчи́т всякая плоть челове́ча и да стои́т со стра́хом и тре́петом, и ничто́же земно́е в себе́ да помышля́ет. Се бо за грехи́ ми́ра прино́сится вели́кая же́ртва, се Спаси́тель ми́ра благообра́зным Ио́сифом во гро́бе но́вом полага́ется и повива́ется чи́стою плащани́цею. Душе́ю же Свое́ю восхо́дит во ад сокруши́ти вереи́ ве́чныя и извести́ на свобо́ду от ве́ка свя́занныя; из гро́ба же Своего́ провеща́ет матери Свое́й: Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́ Сы́на: воста́ну бо и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бог, ве́рою и любо́вию Тя велича́ющия. Отложи́м все земно́е и су́етное и с чи́стым се́рдцем припаде́м ко престо́лу Царя́ Сла́вы, непреста́нно вопия́: Свят, Свят, Свят Госпо́дь Савао́ф! О, Ма́ти на́шего спасе́ния! Сотвори́ и нас прича́стниками све́тлаго Воскресе́ния Сы́на Твоего́ и ве́чнаго блаже́нства, да зове́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 10
Во еди́ну от суббо́т, зело́ ра́но приидо́ша жены́ на гроб, нося́ще арома́ты, и се прише́дше зрят: ка́мень отвале́н от гро́ба и несть Телесе́ Го́спода Иису́са. А́нгел же к ним све́тло блиста́яся, глаго́ля: О, жены́! Не бо́йтеся и не ищи́те Жива́го с ме́ртвыми: Христо́с бо воскре́се, я́коже и рече́! Тебе́ же, о Влады́чице, научи́ вся приглаша́ти си́це:
Ра́дуйся, Пода́тельнице жи́зни ве́чныя несконча́емыя; ра́дуйся, я́ко Твое́ю любо́вию и Твои́ми моли́твами изба́вихомся мра́ка ве́чнаго.
Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю возсия́ нам све́тлый пра́здников праз́дник; ра́дуйся, я́ко Тобо́ю наста́ нам све́тлый день, во́ньже друг дру́га обы́мем, прости́м вся воскресе́нием, возра́дуемся и возвесели́мся ра́достию ве́чною.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 11
О, Иерусали́ме, Иерусали́ме, изби́вший проро́ки! Тя́жкое твое́ злодея́ние прощено́ у Го́спода, и над ми́ром возсия́ло Со́лнце пра́вды незаходи́мое. Очи́сти же и на́ши ду́ши, Кро́ткая Де́во! Очи́сти на́ши чу́вствия, да у́зрим Христа́ из гро́ба исходя́ща; оде́нь нас в бра́чныя оде́жды, да с ра́достию вни́дем в украше́нный черто́г Христо́в, пою́ще Ему́ Воскре́сшему: Аллилу́иа.
Икос 11
Егда́ прибли́зися час Твоего́ к Бо́гу отше́ствия, о Богома́ти Де́во, па́ки А́нгел Госпо́день Гаврии́л, све́тло блиста́яся, предста́ пред Тобо́ю, вручи́в Тебе́ све́тлую, неувяда́емую рая́ ли́лию, и се Ты со смире́нием и ра́достию прия́ла еси́ во́лю Госпо́дню и ти́хо отошла́ к Боже́ственному Твоему́ Сы́ну. О, неуста́нная Моли́твеннице на́ша! О, Неувядаемый Цве́те све́тлаго рая́ небе́снаго! Ниспосли́ и нам, Милосе́рдная, ти́хий и безболе́зненный ухо́д из сей юдо́ли пла́ча, воздыха́ний и скорбе́й, да вопие́м Тебе́ такова́я:
Ра́дуйся, вознесе́нная на Не́бо Сы́ном Твои́м, Цари́це Небе́сная; ра́дуйся, ско́рая и ве́рная пред Ним на́ша Помо́щнице и Заступле́ние.
Ра́дуйся, Всепе́тая Де́во, и́бо и́мя Твое́ неувяда́емо красу́ется и ублажа́ется из ро́да в род; ра́дуйся, в бу́рях жите́йских наде́жное на́ше и ти́хое приста́нище.
Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́нии Твое́м нас не оставля́ющая.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 12
О, стра́шный после́дний час наш! Се́рдце и все у́ды трепе́щут, егда́ то́лько помышля́ем о нем! Ка́ко оста́вим си́рыми на́ши бли́зкие и люби́мые? Ка́ко по́йдем неумы́тные посреди́ тьмы и се́ни сме́ртныя к но́вой жи́зни? Ка́ко предста́нем на Стра́шный Суд Творца́ и Бо́га? О на́ша Уте́шительнице! О до́брая на́ша Помо́щнице! Помоги́ нам, егда́ наста́нет сие́, руку́ лю́бящую Свою́ Матери́нскую положи́ на чело́ на́ше, да ути́хнут на́ши страда́ния и душа́ на́ша возроди́тся, умири́ тоску́ разлуче́ния на́шего с ми́ром сим, и свет ве́чной пра́вды да возсия́ет пред на́шими оча́ми. О, Пречи́стая Ма́ти! На Тебе́ наде́емся, Тебе́ мо́лимся и вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
О, душе́ моя́, душе́ моя́! Восста́ни, что спи́ши? Коне́ц приближа́ется! Почто́ греха́ми богате́еши? Почто́ не ради́ши, не гото́вишися? Госпо́дь при две́рех, в чесо́м наде́жду полага́еши? Кий отве́т проглаго́леши Го́сподеви, егда́ прии́дет Он, гро́зный Судия́, суди́ти зе́млю; ни ча́са, ни дне сего́ не ве́си, от края́ земна́го и до края́ звучи́т труба́ Арха́нгельская, и ме́ртвии возстаю́т, и собира́ются вси язы́цы. И се гряде́т Сын Челове́ческий на о́блацех с си́лою Свое́ю, во всей сла́ве Свое́й. Где на́ши до́брые де́ла? Где милосе́рдие? Где любо́вь? Прегреше́ний же на́ших неисчерпа́емое мно́гое мно́жество закры́ша не́бо. О, Всеми́лостивая Богоро́дице! В сей стра́шный день предста́ни нам и бу́ди Хода́таицей за нас пред Сы́ном Твои́м. На Тебе́ Еди́ну наде́емся, не оста́ви нас гре́шных. Бу́ди нам защи́тою и укрепле́нием, с те́плою ве́рою и несомне́нною наде́ждою припа́даем к Пречи́стому Твоему́ о́бразу и со слеза́ми зове́м такова́я:
Ра́дуйся, мо́лние, тьму на́шу освеща́ющая; ра́дуйся, на Стра́шнем Суди́ще Христо́вом за нас заступа́ющая.
Ра́дуйся, Свои́м омофо́ром весь мир от бед и скорбе́й покрыва́ющая; ра́дуйся, я́ко еси́ мир тебе́ Еди́ной Матери усынови́ся.
Ра́дуйся, я́ко тебе́ Еди́ной неизрече́нная благода́ть молитися о нас дадеся; ра́дуйся, всем ве́рным Свои́м ча́дом ве́чную ра́дость уготовля́ющая.
Ра́дуйся, Цве́том свои́м Неувяда́емым нас гре́шных на ве́ки благоуха́ющая.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́жия, Цве́те Неувядаемый.
Кондак 13
О, Неувядаемый Цве́те! О, Всепе́тая Ма́ти Мари́е, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во! Ны́нешнее приими́ на́ше приноше́ние, от вся́кия изба́ви напа́сти всех. Согре́й Матери́нскою любо́вию, возвесели́ нас ве́чною ра́достию. Спаси́ от ве́чных мук непреста́нною к Сы́ну Твоему́ моли́твою и небе́снаго Ца́рствия нас, Цари́це, сподо́би, о Тебе́ вопию́щих: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м 1-й икос «Я́ко Бо́жие благослове́ние…» и 1-й кондак «О, Преблагослове́нная Богоро́дице Де́во, …».
Моли́тва
О, Пресвята́я и Пренепоро́чная Ма́ти Де́во, наде́ждо христиа́н и прибе́жище гре́шным! Защити́ всех в несча́стиях к Тебе́ прибега́ющих, услы́ши стена́ния на́ша, приклони́ у́хо Твое́ к моле́нию на́шему. Влады́чице и Ма́ти Бо́га на́шего, не пре́зри тре́бующия Твоея́ по́мощи и не отри́ни нас гре́шных, вразуми́ и научи́ нас, не отступи́ от нас, рабо́в Твои́х, за ропта́ние на́ше. Бу́ди нам Мать и Покрови́тельница, вруча́ем себе́ ми́лостивому Покро́ву Твоему́. Приведи́ нас, гре́шных, к ти́хой и безмяте́жной жи́зни, да опла́чем грехи́ на́ши. О, Ма́ти Мари́е, на́ша преблага́я и ско́рая Засту́пнице, покры́й нас Свои́м хода́тайством, защити́ от враго́в ви́димых и неви́димых, умягчи́ сердца́ злых люде́й, возстаю́щих на нас. О, Ма́ти Го́спода Творца́ на́шего! Ты еси́ Ко́рень Де́вства и Неувяда́ющий Цвет чистоты́ и целому́дрия, пошли́ по́мощь нам немощны́м и обурева́емым плотски́ми страстьми́ и блужда́ющим сердца́ми. Просвети́ на́ши душе́вныя о́чи, да ви́дим пути́ пра́вды Бо́жия. Благода́тию Сы́на Твоего́ укрепи́ на́шу сла́бую во́лю во исполне́ние за́поведей, да изба́вимся от вся́кия беды́ и напа́сти и оправда́ны бу́дем Твои́м пречу́дным заступле́нием на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́, Ему́же мы воздае́м сла́ву, честь и поклоне́ние ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Один из самых красивых образов Божие Матери
Икона Божией Матери «Неувядаемый Цвет»
Эта икона считается одной из самых красивых среди Богородичных. Другое её название: «Благоухающий Цвет». Написана была на Афоне, в 16-17 веке. Иконография этого образа очень разнообразна, но всегда Владычица изображается с Богомладенцем на одной руке (чаще – на правой), а в левой держит цветы (преимущественно – цветущую ветвь белой лилии, символа непорочной чистоты). Пресвятая Богородица может быть написана в поясном образе, либо сидящей на Престоле.
При этом, непременной деталью являются многочисленные цветы, которые могут:
Благоуханный, неувядаемый Цвет – это чистота, непорочность Приснодевы Марии, вечное блаженство с Её Божественным Сыном.
У этого образа девицы молятся о замужестве
Нет ничего удивительного в том, что перед нею девушки молятся о счастливом замужестве. Ведь первообраз этой иконы олицетворяет душевную и телесную чистоту, смирение, целомудрие – те самые черты, которые надлежит воспитывать в себе каждой девице-христианке, и стать залогом её счастливой семейной жизни.
Поэтому и молятся перед нею девушки, желающие не просто «выскочить замуж», а найти жениха достойного, честного, справедливого, искренне верующего. При этом Сама Богородица становится защитницей юной девицы, уберегает её от поспешных и необдуманных шагов, хранит её чистоту и целомудрие.
Полезные материалы
Также могут молиться Заступнице уже замужние женщины, испрашивая семейного счастья, обретения мира и покоя в семье. Помогает молитва этому образу и женщинам, нарушившим свою телесную чистоту, даёт решимость избавиться от неправедных действий – отношения с женатым мужчиной, внебрачные связи и так далее.
О чтении акафиста в течении 40-ка дней
Чтение акафистов всегда душеполезно. Это усиленная молитва к Иисусу Христу, Пресвятой Богородице, различным святым, ангелам, праздничным событиям.
При этом следует понимать, что чтение акафиста не является оплатой просьбы: «Я тебе, Господи, помолюсь сорок дней, а ты мне дай что прошу!». Чтение акафиста – потребность души, прославление тех, к кому оно обращено, духовная радость. А выполнение просьб – это всё в воле Божьей, оно не связано напрямую с количеством вычитанных молитв.
Акафист «Благоуханному Цвету» читают, когда необходима помощь:
Для чтения акафиста келейно (дома) желательно взять благословение у священника.
Имеется множество случаев помощи Божией Матери людям после молитв перед Ее иконой «Неувядаемый цвет». Не всегда известны точные даты и имена тех, кто просил помощи и получал её, ведь нелегко засвидетельствовать, например, конкретную дату появления в жизни девицы достойного жениха, да и девичья скромность зачастую не позволяет делиться со всеми подобными вещами.
Весьма помогает образ детям, страдающим проблемами с речью.
Известны случаи исцеления полной немоты – немой от рождения мальчик после молитв своих родителей у иконы, начал говорить.
В настоящее время оригинал иконы считается утраченным, его местонахождение после 1757 года неизвестно. Однако множество списков, среди которых много чудотворных, точно также помогают верующим по их усердной молитве.